პროექტი

სასწავლო პროექტი

სასწავლო პროექტი

1. პროექტის სახელწოდება:  გაიცანი საქართველო
2. პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1-2 წინადადებით: მოსწავლეები შეძლებენ საქართველოს სხვადასხვა კუთხეების გაცნობას, აღწერა-სახასიათებას; გაეცნობიან საქართველოს სხვადასხვა კუთხეების ღირშესანიშნაობებსა და ტრადიაცია-წეს-ჩვეულებებს, კულინარიას; მოაწყობენ ექსკურსია-ლაშქრობებს; მოამზადებენ ვიდე-რგოლებს, პრეზენტაციებს ტურისტების მოსაზიდად საკუთარი კუთხის უკეთ გაცნობის მიზნით; განახორციელებენ საკუთარ ბიზნეს-გეგმებს;
3. პროექტის აქტუალობა: დღეს უამრავი ტურისტი შემოდის საქართველოში, ამ მხრივ არც კახეთი და არც მისი მეზობელი თუშეთი არ განიცდის ტურისტებისა თუ ადგილობრივი მოსახლეობის სტუმრიანობას. ტურიზმის განვითარება თითოეული ოჯახისათვის შემოსავლების გაზრდის ერთი-ერთი საუკეთესო წყაროა
4. პროექტის მიზნები: მოსწავლეები შეძლებენ ციფრული რესურსების შექმნა-გამოყენებას როგორც კომუნიკაციისათვის, ისე საკუთარი პროდუქტის შესაქმნელად; მოახდენენ კვლევას; მონაცემთა მოძიებას, დამუშაცებასა და ანალიზს; ააგებემნ შესაბამის დიაგრამებს კვლევის უკეთ წარმოჩენის მიზნით; დაამზადებენ ბუკლეტებს
5. მონაწილეთა ასაკი: VI კლასი
6. ვადები/ხანგრძლივობა: აპრილი-ივლისი, 2018 წ
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება
·         შესაძლებელი იქნება მასალის ხარისხის ათვისება
·         პროექტის განხორციელების პროცესში გამოყენებული რესურსის ათვისებაში  თანამშრომლობა და სწავლება (დიაგრამების აგება; საპრეზენტაციო პროგრამის ინსტრუმენტების დაუფლება; movie maker-ის გამოყენება და სხვა
·         შემოქმედებითი უნარების განვითარება;
·         სასწავლო რესურსის შექ,მნა

8. პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: ბუკი, კომპიუტერი, ინტერნეტი
9. პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები):
1.      მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას საქართველოს სხვადასხვა კუთხეების ტრადიციებსა და წეს-ჩვეულებებზე;
2.      მოახდენენ ჯგუფებად დაყოფას და შეარჩევენ ერთ რომელიმე კუთხეს, ისე რომ საქართველოს თითქმის ყველა რეგიონი დაიფაროს;
3.      მოამზადებენ საინფორმაციო ბუკლეტებს მშობლებისა და სკოლისათვის, სხვა კლასების მოსწავლეთათვის;
4.      მოამზადებენ ვიდო-რგოლება ან პრეზენტაციას , მაგ. „გაიცანი საქართველო - რეგიონი „კახეთი“;
5.      გააკეთებენ საკუთარი ნამუშევრების პრეზენტაციას კლასში - მოამზადებენ პლაკატებს, პოსტერებს, დაბეჭდიან საინფორმაციო ბუკლეტებს;
6.      პრეზენტაციას წარუდგენენ სკოლის დირექციას
10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
კავშირი:
ჩვენი საქართველო

საზ. მეც.V-VI. 3.

V კლასი, VI კლასი

მოსწავლეს შეუძლია  შეადგინოს სქემატური რუკები.
·         ავსებს საქართველოს კონტურულ რუკებს (რელიეფის ფორმები, ჰიდროგრაფიული ობიექტები, მხარეები და დასახლებები, ხუროთმოძღვრული ძეგლები);
·         ადგილზე ატარებს მარტივ აზომვებს  და აღნიშნავს ობიექტებს ადგილის გეგმაზე;
·         მშობლიური მხარის რუკის შედგენისას მასზე ასახავს აუცილებელ ელემენტებს - სათაური, ლეგენდა, სიმბოლოები, ჰორიზონტის მხარეები.მოსწავლეს შეუძლია  შეადგინოს სქემატური რუკები.

ხელოვნება


..VI.10.

VI კლასი

მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების სხვადასხვა დარგის ნიმუშები ისტორიულ, რელიგიურ და სოციალურ კონტექსტთან.

ინდიკატორები

·         ამოიცნობს სხვადასხვა კულტურათა ხელოვნების ცნობილ ნიმუშებს;
·         ასახელებს ცნობილი არქიტექტურული ძეგლების შექმნის მიზეზებს (პირამიდები, ჩინეთის კედელი, ცათამბჯენების და სხვ.);
·         მსჯელობს, როგორ აისახება სოციალური, ისტორიული და რელიგიური კონტექსტი ხელოვნების ნიმუშის ვიზუალურ მხარეზე.

 


..VI.7.

VI კლასი

მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები და სხვა საგნებში მიღებული ცოდნის საფუძველზე იმსჯელოს მხატვრული ნაწარმოების შესახებ.
·         მსჯელობს საკუთარ არჩევანზე და ჩანაფიქრზე, რომელიც შეიძლება ეფუძნებოდეს სხვა საგნებში განვლილ მასალას;
·         საუბრობს ნაწარმოების შინაარსზე;
·         მსჯელობს საკუთარ და სხვის ნამუშევარში გამოყენებულ მხატვრულ ხერხებსა და ელემენტებზე (ჟანრი, ტექნიკა, მასალა, კოლორიტი, კომპოზიციური განაწილების პრინციპი და სხვ.);
·         საუბრობს ნამუშევარში გადმოცემულ განწყობილებაზე;
·         მსჯელობს საკუთარი ნამუშევრის სუსტ და ძლიერ მხარეებზე.


..VI.13.

VI კლასი

მოსწავლე აცნობიერებს, რა როლს ასრულებს ხელოვნება საზოგადოების ცხოვრებაში.
·         საუბრობს ხელოვნებასთან დაკავშირებულ პროფესიებზე და მათ მნიშვნელობაზე;
·         მსჯელობს ხელოვნებაზე, როგორც გატაცებასა და პროფესიაზე;
·         ასახელებს მის ქალაქში/რაიონში/ქვეყანაში არსებულ კულტურულ დაწესებულებებს (მუზეუმი, გალერეა, კინოთეატრი) და მსჯელობს მათ დანიშნულებაზე.


მათემატიკა


მათ. VI.11.

VI კლასი

მოსწავლეს შეუძლია დასმული ამოცანის ამოსახსნელად საჭირო თვისობრივი და რაოდენობრივი მონაცემების მოპოვება
·         ახდენს მზა ანკეტით/კითხვარით მითითებულ რესპონდენტთა გამოკითხვას და აგროვებს მონაცემებს;
·         ატარებს მარტივ სტატისტიკურ ექსპერიმენტს და აგროვებს მონაცემებს (მაგალითად სთხოვს თანაკლასელებს შეაფასონ დაფაზე დახაზულ ფიგურაში რომელიმე მონაკვეთის სიგრძე და ცალკე აღებული იმავე მონაკვეთის სიგრძე);
·         ირჩევს მონაცემთა შეგროვების შესაფერის საშუალებას (დაკვირვება, გაზომვა, მონაცემთა ამოკრება მოცემული ერთობლიობიდან) და იყენებს მას, ასაბუთებს თავის არჩევანს.


მათ. VI.12.

VI კლასი

მოსწავლეს შეუძლია თვისობრივი და რაოდენობრივი მონაცემების მოწესრიგება და ამოცანის ამოსახსნელად ხელსაყრელი ფორმით წარმოდგენა
·         ახდენს თვისობრივ და რაოდენობრივ მონაცემთა კლასიფიკაციას (გარდა დისკრეტულ რაოდენობრივ მონაცემთა ინტერვალებად დაჯგუფებისა) და დალაგებას;
·         ქმნის მონაცემთა ცხრილებს, მათ შორის დაჯგუფებული რაოდენობრივი მონაცემების შემთხვევაში;
·         აგებს წრიულ და სვეტოვან დიაგრამებს (როდესაც მონაცემები იძლევა სკალის ადვილად შერჩევის საშუალებას).


მათ. VI.13.

VI კლასი

მოსწავლეს შეუძლია თვისობრივ და რაოდენობრივ მონაცემთა ინტერპრეტაცია და ელემენტარული ანალიზი
·         ითვლის შემაჯამებელ რიცხვით მახასიათებლებს (მონაცემთა საშუალო, უდიდესი და უმცირესი მნიშვნელობები) დისკრეტული რაოდენობრივი მონაცემებისთვის და იყენებს მათ მონაცემთა ერთობლიობის დასახასიათებლად;
·         ადარებს მონაცემთა რამდენიმე ერთობლიობას მათი წინასწარ მოცემული სტატისტიკური მახასიათებლების საშუალებით;
·         პოულობს მონაცემთა ერთობლიობაში არსებულ კანონზომიერებებს და მსჯელობს მათზე.


ისტ

ის ტექნ. VI.1.
VI კლასი
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
·         აღწერს და აყალიბებს ციფრული მასალის სტრუქტურას; შეარჩევს მიზნის შესაფერის სტრუქტურას და ამ სტრუქტურის შესაფერის ციფრულ საშუალებებს (მაგალითად: დინამიური ცხრილისათვის, რომელიც შეიცავს ურთიერთ­დამოკიდებულ მონაცემებს - იყენებს ელექტრონულ ცხრილს, ჩვეულებრივი ტექსტის დასამუშავებლად - მარტივ ტექსტურ რედაქტორს);
·         აფასებს ციფრული საშუალებების შესაძლებლობებს და ადეკვატურად შეარჩევს ციფრულ საშუალებებს ცნებების, ობიექტების და პროცესების გამოსახვისას;
·         აუდიტორიის მოთხოვნების და საკუთარი (ან ჯგუფის) მიზნების გათვალის­წინებით, ამზადებს პრეზენტაციას/სლაიდებს საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ;
·         გაიაზრებს განსხვავებას პრეზენტაციასა და სხვა სახის ვიზუალურ და საკითხავ მასალას შორის;
·         ახდენს ტექსტური,  გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიანად კომბინირებას მიზნის შესაფერისი ციფრული მასალის შექმნისას;
·         საკუთარი ციფრული მასალის გავრცელების და უკუგების მიღების მიზნით შეარჩევს შესაფერის საშუალებას და ხერხს. იყენებს უკუგების შედეგს და სხვების მონაწილეობას პროდუქტის გასაუმჯობესებლად.

11. პროექტის ხელმძღვანელი (მასწავლებელი): ხათუნა მარკოზაშვილი
12. ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: khatuna.markozashvili@gmail.com

13. პროექტის ვებგვერდი/ბლოგი: https://gaicani-saqartvelo.blogspot.com/სასწავლო პროექტი

1. პროექტის სახელწოდება:  გაიცანი საქართველო
2. პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1-2 წინადადებით: მოსწავლეები შეძლებენ საქართველოს სხვადასხვა კუთხეების გაცნობას, აღწერა-სახასიათებას; გაეცნობიან საქართველოს სხვადასხვა კუთხეების ღირშესანიშნაობებსა და ტრადიაცია-წეს-ჩვეულებებს, კულინარიას; მოაწყობენ ექსკურსია-ლაშქრობებს; მოამზადებენ ვიდე-რგოლებს, პრეზენტაციებს ტურისტების მოსაზიდად საკუთარი კუთხის უკეთ გაცნობის მიზნით; განახორციელებენ საკუთარ ბიზნეს-გეგმებს;
3. პროექტის აქტუალობა: დღეს უამრავი ტურისტი შემოდის საქართველოში, ამ მხრივ არც კახეთი და არც მისი მეზობელი თუშეთი არ განიცდის ტურისტებისა თუ ადგილობრივი მოსახლეობის სტუმრიანობას. ტურიზმის განვითარება თითოეული ოჯახისათვის შემოსავლების გაზრდის ერთი-ერთი საუკეთესო წყაროა
4. პროექტის მიზნები: მოსწავლეები შეძლებენ ციფრული რესურსების შექმნა-გამოყენებას როგორც კომუნიკაციისათვის, ისე საკუთარი პროდუქტის შესაქმნელად; მოახდენენ კვლევას; მონაცემთა მოძიებას, დამუშაცებასა და ანალიზს; ააგებემნ შესაბამის დიაგრამებს კვლევის უკეთ წარმოჩენის მიზნით; დაამზადებენ ბუკლეტებს
5. მონაწილეთა ასაკი: VI კლასი
6. ვადები/ხანგრძლივობა: აპრილი-ივლისი, 2018 წ
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება
·         შესაძლებელი იქნება მასალის ხარისხის ათვისება
·         პროექტის განხორციელების პროცესში გამოყენებული რესურსის ათვისებაში  თანამშრომლობა და სწავლება (დიაგრამების აგება; საპრეზენტაციო პროგრამის ინსტრუმენტების დაუფლება; movie maker-ის გამოყენება და სხვა
·         შემოქმედებითი უნარების განვითარება;
·         სასწავლო რესურსის შექ,მნა

8. პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: ბუკი, კომპიუტერი, ინტერნეტი
9. პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები):
1.      მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას საქართველოს სხვადასხვა კუთხეების ტრადიციებსა და წეს-ჩვეულებებზე;
2.      მოახდენენ ჯგუფებად დაყოფას და შეარჩევენ ერთ რომელიმე კუთხეს, ისე რომ საქართველოს თითქმის ყველა რეგიონი დაიფაროს;
3.      მოამზადებენ საინფორმაციო ბუკლეტებს მშობლებისა და სკოლისათვის, სხვა კლასების მოსწავლეთათვის;
4.      მოამზადებენ ვიდო-რგოლება ან პრეზენტაციას , მაგ. „გაიცანი საქართველო - რეგიონი „კახეთი“;
5.      გააკეთებენ საკუთარი ნამუშევრების პრეზენტაციას კლასში - მოამზადებენ პლაკატებს, პოსტერებს, დაბეჭდიან საინფორმაციო ბუკლეტებს;
6.      პრეზენტაციას წარუდგენენ სკოლის დირექციას
10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
კავშირი:
ჩვენი საქართველო

საზ. მეც.V-VI. 3.

V კლასი, VI კლასი

მოსწავლეს შეუძლია  შეადგინოს სქემატური რუკები.
·         ავსებს საქართველოს კონტურულ რუკებს (რელიეფის ფორმები, ჰიდროგრაფიული ობიექტები, მხარეები და დასახლებები, ხუროთმოძღვრული ძეგლები);
·         ადგილზე ატარებს მარტივ აზომვებს  და აღნიშნავს ობიექტებს ადგილის გეგმაზე;
·         მშობლიური მხარის რუკის შედგენისას მასზე ასახავს აუცილებელ ელემენტებს - სათაური, ლეგენდა, სიმბოლოები, ჰორიზონტის მხარეები.მოსწავლეს შეუძლია  შეადგინოს სქემატური რუკები.

ხელოვნება


..VI.10.

VI კლასი

მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების სხვადასხვა დარგის ნიმუშები ისტორიულ, რელიგიურ და სოციალურ კონტექსტთან.

ინდიკატორები

·         ამოიცნობს სხვადასხვა კულტურათა ხელოვნების ცნობილ ნიმუშებს;
·         ასახელებს ცნობილი არქიტექტურული ძეგლების შექმნის მიზეზებს (პირამიდები, ჩინეთის კედელი, ცათამბჯენების და სხვ.);
·         მსჯელობს, როგორ აისახება სოციალური, ისტორიული და რელიგიური კონტექსტი ხელოვნების ნიმუშის ვიზუალურ მხარეზე.

 


..VI.7.

VI კლასი

მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები და სხვა საგნებში მიღებული ცოდნის საფუძველზე იმსჯელოს მხატვრული ნაწარმოების შესახებ.
·         მსჯელობს საკუთარ არჩევანზე და ჩანაფიქრზე, რომელიც შეიძლება ეფუძნებოდეს სხვა საგნებში განვლილ მასალას;
·         საუბრობს ნაწარმოების შინაარსზე;
·         მსჯელობს საკუთარ და სხვის ნამუშევარში გამოყენებულ მხატვრულ ხერხებსა და ელემენტებზე (ჟანრი, ტექნიკა, მასალა, კოლორიტი, კომპოზიციური განაწილების პრინციპი და სხვ.);
·         საუბრობს ნამუშევარში გადმოცემულ განწყობილებაზე;
·         მსჯელობს საკუთარი ნამუშევრის სუსტ და ძლიერ მხარეებზე.


..VI.13.

VI კლასი

მოსწავლე აცნობიერებს, რა როლს ასრულებს ხელოვნება საზოგადოების ცხოვრებაში.
·         საუბრობს ხელოვნებასთან დაკავშირებულ პროფესიებზე და მათ მნიშვნელობაზე;
·         მსჯელობს ხელოვნებაზე, როგორც გატაცებასა და პროფესიაზე;
·         ასახელებს მის ქალაქში/რაიონში/ქვეყანაში არსებულ კულტურულ დაწესებულებებს (მუზეუმი, გალერეა, კინოთეატრი) და მსჯელობს მათ დანიშნულებაზე.


მათემატიკა


მათ. VI.11.

VI კლასი

მოსწავლეს შეუძლია დასმული ამოცანის ამოსახსნელად საჭირო თვისობრივი და რაოდენობრივი მონაცემების მოპოვება
·         ახდენს მზა ანკეტით/კითხვარით მითითებულ რესპონდენტთა გამოკითხვას და აგროვებს მონაცემებს;
·         ატარებს მარტივ სტატისტიკურ ექსპერიმენტს და აგროვებს მონაცემებს (მაგალითად სთხოვს თანაკლასელებს შეაფასონ დაფაზე დახაზულ ფიგურაში რომელიმე მონაკვეთის სიგრძე და ცალკე აღებული იმავე მონაკვეთის სიგრძე);
·         ირჩევს მონაცემთა შეგროვების შესაფერის საშუალებას (დაკვირვება, გაზომვა, მონაცემთა ამოკრება მოცემული ერთობლიობიდან) და იყენებს მას, ასაბუთებს თავის არჩევანს.


მათ. VI.12.

VI კლასი

მოსწავლეს შეუძლია თვისობრივი და რაოდენობრივი მონაცემების მოწესრიგება და ამოცანის ამოსახსნელად ხელსაყრელი ფორმით წარმოდგენა
·         ახდენს თვისობრივ და რაოდენობრივ მონაცემთა კლასიფიკაციას (გარდა დისკრეტულ რაოდენობრივ მონაცემთა ინტერვალებად დაჯგუფებისა) და დალაგებას;
·         ქმნის მონაცემთა ცხრილებს, მათ შორის დაჯგუფებული რაოდენობრივი მონაცემების შემთხვევაში;
·         აგებს წრიულ და სვეტოვან დიაგრამებს (როდესაც მონაცემები იძლევა სკალის ადვილად შერჩევის საშუალებას).


მათ. VI.13.

VI კლასი

მოსწავლეს შეუძლია თვისობრივ და რაოდენობრივ მონაცემთა ინტერპრეტაცია და ელემენტარული ანალიზი
·         ითვლის შემაჯამებელ რიცხვით მახასიათებლებს (მონაცემთა საშუალო, უდიდესი და უმცირესი მნიშვნელობები) დისკრეტული რაოდენობრივი მონაცემებისთვის და იყენებს მათ მონაცემთა ერთობლიობის დასახასიათებლად;
·         ადარებს მონაცემთა რამდენიმე ერთობლიობას მათი წინასწარ მოცემული სტატისტიკური მახასიათებლების საშუალებით;
·         პოულობს მონაცემთა ერთობლიობაში არსებულ კანონზომიერებებს და მსჯელობს მათზე.


ისტ

ის ტექნ. VI.1.
VI კლასი
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
·         აღწერს და აყალიბებს ციფრული მასალის სტრუქტურას; შეარჩევს მიზნის შესაფერის სტრუქტურას და ამ სტრუქტურის შესაფერის ციფრულ საშუალებებს (მაგალითად: დინამიური ცხრილისათვის, რომელიც შეიცავს ურთიერთ­დამოკიდებულ მონაცემებს - იყენებს ელექტრონულ ცხრილს, ჩვეულებრივი ტექსტის დასამუშავებლად - მარტივ ტექსტურ რედაქტორს);
·         აფასებს ციფრული საშუალებების შესაძლებლობებს და ადეკვატურად შეარჩევს ციფრულ საშუალებებს ცნებების, ობიექტების და პროცესების გამოსახვისას;
·         აუდიტორიის მოთხოვნების და საკუთარი (ან ჯგუფის) მიზნების გათვალის­წინებით, ამზადებს პრეზენტაციას/სლაიდებს საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ;
·         გაიაზრებს განსხვავებას პრეზენტაციასა და სხვა სახის ვიზუალურ და საკითხავ მასალას შორის;
·         ახდენს ტექსტური,  გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიანად კომბინირებას მიზნის შესაფერისი ციფრული მასალის შექმნისას;
·         საკუთარი ციფრული მასალის გავრცელების და უკუგების მიღების მიზნით შეარჩევს შესაფერის საშუალებას და ხერხს. იყენებს უკუგების შედეგს და სხვების მონაწილეობას პროდუქტის გასაუმჯობესებლად.

11. პროექტის ხელმძღვანელი (მასწავლებელი): ხათუნა მარკოზაშვილი
12. ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: khatuna.markozashvili@gmail.com
13. პროექტის ვებგვერდი/ბლოგი: https://gaicani-saqartvelo.blogspot.com/

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Поиск по этому блогу

etwinings-is ტრენინგზე